Når man holder fødselsdag for sine venner og familie så bør det være en dag eller en aften, der forløber snorlige og som efterlader alle gæsterne med et minde om en dejlig og hyggelig fødselsdagsfest.
Til at opnå dette skal der skabes den bedste fødselsdagsstemning. Denne stemning kommer dog aldrig af sig selv, og der skal en del til før den bliver skabt.
Det rette indslag
En god stemning bliver skabt med grin og hygge. Det kan gode fødselsdags-indslag hjælpe med til at få bragt med til dagen.
Her er mulighederne mange og det vigtigste er at gæsterne og også fødselaren får lov at grine og have det sjovt. Mange vælger at lave noget selv – måske en tip en 13er eller en anden sjov quiz. Man kan også lave en leg eller lignende (det kommer vi dog tilbage til).
Vigtigt for indslaget er at det skal:
- Få folk til at grine
- Måske bringe fødselaren i centrum
- Virke afvekslende efter maden
Du kan finde sådan et fødselsdags underholdning på festindslaget.dk, hvor du kan booke den professionelle entertainer Anders Møller, der laver festunderholdning til fødselsdagen og alle typer arrangementer.
God fødselsdags mad
Der bør være noget lækkert og sødt til ganen. Dette er et must. Hvis I spiser hjemme hos fødselaren eller en anden, så er det måske dig, der skal til at igang i køkkenet. Hvis dette er tilfældet så kan du finde inspiration til god festmad her.
Hvis I spiser ude så er det en anden sag. Det koster måske ofte lidt mere, men så vil I altså også få mad, som I kan være sikre på er lækkert.
En god fødselsdagssang
En god fødselsdagssang kan altid skabe en god stemning. I kan enten selv skrive en eller finde nogle, der allerede er skrevet. Dem kan man finde rigtig mange af på nettet og fx finde fødselsdagssange her.
Hvis man selv sætter sig for at skrive den, så bør man måske først lægge sig fast på hvilken melodi, der skal bruges. Dette er fundamentet som man så kan arbejde ud fra.
Ingen forsinkelser
En anden ting, der kan hjælpe med til at fødselsdagen har en god stemning er, at der ikke kommer nogen forsinkelser. Dette er nok nemmere sagt end gjort, men her kræver det at man laver sit forarbejde og har arrangeret tingene på forhånd. Det kan også være en god ide at have en plan b og måske en plan c klar i de tilfælde at noget kommer til at gå galt.